POST na FB (13)

Przepis jest prosty i naprawdę nie warto przedłużać! Jeśli masz ochotę na pyszne śniadanie lub deser, to spisz wszystkie składniki (jest spora szansa, że masz je wszystkie w domu!) i zaplanuj 5 minut na przygotowanie i ok. 20 na ugotowanie 😀 Potem już tylko rozkosz podniebienia.

TŁO FACEBOOK (63)

Ryż na mleku kokosowym możesz podać maluchowi właściwie od początku rozszerzania diety, o ile udało Ci się wcześniej wprowadzić poszczególne składniki. Możesz również samodzielnie modyfikować ilość dodanych daktyli i w ten sposób zmniejszać lub zwiększać słodycz. Podana ilość daje ryż słodki, deserowy 🙂

Wiem, że czasem macie problem ze znalezieniem dobrego mleczka kokosowego. Ja używam praktycznie zawsze mleczka kokosowego z Rossmana

ener-bio

Ma dobry skład, niezłą cenę (od 7-9 zł za puszkę) i łatwo mi je kupić przy okazji innych zakupów drogeryjnych.

Pamiętaj też, że mleczko kokosowe a napój kokosowy (mleko kokosowe) to zupełnie inne produkty! Do tego przepisu potrzebne Ci prawdziwe, tłuste mleczko kokosowe 🙂

RYŻ NA MLEKU KOKOSOWYM Z MALINAMI

ryż na mleku kokosowym z malinami

Czego potrzebujesz?

  • 100 g ryżu (polecam jaśminowy, basmatilub parboiled, ale może być dowolny)
  • 200 ml mleka kokosowego
  • 200 ml wody lub dowolnego mleka (jakie mleko wybrać?)
  • 5-6 daktyli
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • garść chipsów kokosowych do dekoracji
  • 200 g malin (lub innych owoców, świetnie pasują też wiśnie czy mango)

Ryż przepłucz na sicie. Zalej wodą/mlekiem i mleczkiem kokosowym. Ustaw na średnim ogniu i zagotuj. Następnie zmniejsz ogień i gotuj przez ok. 15 minut. Gdy ryż zacznie gęstnieć dodaj wiórki kokosowe i posiekane daktyle (lepiej nie robić tego na początku, bo lubią się przypalać). Gotuj na małym ogniu przez kolejne 10 minut aż ryż wsiąknie cały płyn. W razie potrzeby dodaj nieco wody lub przedłuż czas gotowania. W międzyczasie mieszaj go co jakiś czas, by się nie przypalił.

Ugotowany ryż odstaw pod przykryciem na 5 minut. W tym czasie uszykuj miseczki i owoce. Przełóż ryż do miseczek, dodaj owoce i posyp chipsami kokosowymi.

Modyfikacja? Do gotującego się ryżu możesz dodać nieco ziarenek wanilii a wiórki kokosowe zamienić na płatki migdałowe

Smacznego!

 

PS. Przepis ten ma dwie świetne zalety!

Po 1. jest gęsty odżywczo i energetycznie (nie wiesz, co to znaczy i czy to dobrze? Przeczytaj!). Nadaje się więc dla maluchów, które jedzą mało i są na początku rozszerzania diety

Po 2. może z łatwością zostać podany jako deser, który zadowoli nie tylko niemowlaka ale i całą rodzinę

Przeczytaj również:

5 NAJLEPSZYCH PRZEPISÓW NA „ZDROWE” SŁODYCZE