jarmuż, BLW, placki

Jarmuż odkryłam niecały rok temu. W pierwszej odsłonie pojawił się u mnie w postaci wyśmienitych chipsów. Później zaczęłam miksować go i tworzyć owocowe zielone koktajle. Jednak ciągle czułam, że to warzywo jeszcze nie jest wystarczająco…wyeksploatowane. Ciągle szukam więc dalej! Jednym z jarmużowych odkryć są właśnie te placuszki!

Muszę przyznać, że należę do tej grupy ludzi, którzy placki mogą jeść w każdej formie i o każdej porze dnia ( i nocy!). Uwielbiam je na słodko i na słono. I w łatwy sposób przemycam w nich różne warzywa. Dlatego placuszkowych przepisów mam całkiem sporo!

jarmuż zdrowe placki BLW

Jak się robi placki z jarmużu? Strasznie prosto!

PRZYGOTUJ:
  • 2 garście jarmużu (ok. 50 g)
  • 2 jajka (najlepiej od szczęśliwej kurki)
  • 1/2 szklanki mleka
  • 180-100 g mąki orkiszowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • sól do smaku
  • pieprz czarny do smaku
  • tłuszcz do smażenia (np. masło klarowane)

 

oraz blender

Do blendera wrzuć jarmuż, jajka oraz mleko i zmiksuj na gładką masę. Dodaj mąkę, proszek, sól i pieprz i delikatnie wymieszaj. Smaż niewielkie placuszki na mocno rozgrzanej i natłuszczonej patelni.
Placuszki możesz podać z ulubionymi dodatkami, np. twarożkiem, łososiem, pastą warzywną itp. Ja uwielbiam połączenie lekko słonej fety oraz granatu! A jeśli nie dodasz do nich soli, to idealnie nadają się też dla maluchów 🙂
Prawda, że szybko poszło?

placki z jarmużu, jarmuż BLW

Placki możesz też mrozić albo schować do pudełka i zaserwować dzieciom na drugie śniadanie do szkoły (albo zjedz je sama!).
Inspirację czerpałam z bloga: Just My Delicious
Znacie inne sposoby na przetwarzanie jarmużu? Ja uwielbiam też chipsy i oczywiście zielone koktajle. Piliście kiedyś? Dajecie swoim dzieciom? Jeżeli szukacie dobrej i sprawdzonej wiedzy dotyczącej zielonych koktajli, podanej w miłej i przystępnej formie to zachęcam Was do zakupy super e-booka Sekrety Zielonych Koktajli. Zajrzyjcie tutaj:

Jak zdrowo żyć - odżywianie, aktywność fizyczna, rozwoju osobisty i finanse domowe